21 grudnia w Warszawie nastąpiło uroczyste podpisanie porozumienia pomiędzy firmą "Lang Team" - organizatorem wyścigu kolarskiego Tour de Pologne - a Polską Organizacją Turystyczną. Porozumienie, które podpisali dyrektor generalny TdP Czesław Lang i wiceprezes POT Wojciech Kodłubański, dotyczyć będzie wzajemnej promocji w kraju i zagranicą. - Nasz wyścig pod względem sportowym jest na najwyższym poziomie - to prawdziwa kolarska liga mistrzów; najlepsi zawodnicy, najlepsze drużyny, ciekawa rywalizacja. Kolumna wyścigu pokonuje ponad 1500 km, przejeżdżamy przez wiele miast, miejscowości, różne regiony. Dzięki supernowoczesnej technice mamy możliwość pokazania tego, co jest najpiękniejsze. Chcemy promować Polskę, kładąc nacisk nie tylko na "obrazki", ale na historie, zabytki, regionalne ciekawostki, produkty - dodał Lang. Tour de Pologne jest jedną z najstarszych, ale i najważniejszych imprez sportowych w Polsce. Od 2005 roku impreza znalazła się w Pro Tour UCI, kolarskiej lidze mistrzów. 63. edycja w 2006 roku była wielkim wydarzeniem pod względem organizacyjnym i medialnym. Relacje na żywo z wyścigu w Telewizji Polskiej w sumie obejrzało 29 milionów osób, imprezę po raz pierwszy w historii transmitowała stacja Eurosport. Na trasie zawodników podziwiało prawie dwa miliony kibiców. Celem działania Polskiej Organizacji Turystycznej jest przygotowywanie i publikowanie materiałów promocyjnych oraz organizowanie stoisk narodowych na targach turystycznych, wystaw, pokazów, kongresów i seminariów, jak również upowszechnianie wiedzy o Polsce jako kraju atrakcyjnym turystycznie. - Wspólnie, biorąc pod uwagę zadania statutowe POT, będziemy zapraszali zagranicznych turystów nie tylko do "telewizyjnego" zwiedzenia, ale do odwiedzenia naszego kraju. Liczę, że Polska Organizacja Turystyczna włączy się bardzo mocno w promowanie naszego kraju poprzez Tour de Pologne - zakończył Lang. INTERIA.PL jest patronem medialnym Tour de Pologne.