Przede wszystkim cięcia odbędą się w sferze kosztów silników, testów i płac. Będą zatem limity pieniężne jakie zespół może przeznaczyć na zakup jednostek napędowych, zakaz testowania bolidów poza weekendami z zaplanowanymi wcześniej Grand Prix oraz znaczne redukcje zatrudnienia we wszystkich stajniach. Zmniejszenie liczby pracowników spowoduje, że konieczne będzie dzielenie się między sobą informacjami na temat opon i paliwa, co wcześniej nie miało miejsca. Budżety mają się zmniejszyć o około 30 procent w stosunku do sezonu 2008. Pozostałe proponowane zmiany to m.in: - Zakaz tankowania bolidu w trakcie wyścigu - Podwojenie długości życia silników. Każdy kierowca ma zużywać maksymalnie osiem silników w sezonie. Dodatkowo team dostanie pozwolenie na użycie czterech silników testowych - Ograniczenie obrotów silnika w bolidach do 18.000 rpm. -Zmniejszenie kosztów produkcji silników o 50 procent -Zamknięcie fabryk teamów F1 na sześć tygodni w roku, zgodnie z lokalnie obowiązującym prawem -Silnik z 2010 roku ma być używany również w sezonach 2011 i 2012 -Ta sama skrzynia biegów używana w samochodach wszystkich teamów -Możliwe zmiany dystansu i czasu trwania wyścigu