Sobierajska: Dzięki Euro 2012 wzrosło zainteresowanie Polską

Już w momencie przyznania Polsce i Ukrainie prawa organizacji mistrzostw Europy w 2012 roku zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost zainteresowania naszym krajem - twierdzi wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska.

"Ten wzrost zainteresowania, także ze strony zagranicznych mediów, stwarza niepowtarzalną szansę promocji Polski i wykorzystania EURO 2012 dla kształtowanie pozytywnego wizerunku naszego kraju" - powiedziała Sobierajska podczas środowego spotkania organizatorów mistrzostw. Jej zdaniem wszystkie działania podejmowane w trakcie przygotowań do turnieju, w tym inwestycje infrastrukturalne, będą miały pozytywny wpływ na wizerunek Polski.

Reklama

"Organizację EURO 2012 chcemy wykorzystać do promocji Polski w ścisłej współpracy ze wieloma podmiotami działającymi w tym obszarze. Od 2011 roku wszystkie działania promocyjne dedykujemy dwóm najważniejszym wydarzeniom - polskiej prezydencji w Unii Europejskiej i piłkarskim mistrzostwom Europy 2012" - zapewniła wiceminister odpowiedzialna w MSiT za turystykę.

Do akcji promocyjnych przygotowują się również miasta, które gościć będą mecze finałowego turnieju. Jak powiedziała Jolanta Krzywiec, zastępca dyrektora Sekretariatu ds. EURO urzędu miasta Warszawy, działania gospodarzy opierają się o uzgodnione z UEFA wytyczne marketingowe dla miast.

"To bardzo obszerny, blisko 50-stronicowy dokument, który szczegółowo określa zakres naszych działań i zobowiązań. Udało się przy okazji wynegocjować z UEFA dodatkowe, korzystne dla nas zapisy, z których najważniejsze to przyznanie dodatkowej puli dwóch tysięcy biletów dla mieszkańców miast-gospodarzy i uzyskanie finansowego wsparcia dla organizacji stref kibiców" - wyjaśniła Krzywiec.

Zgodnie z warunkami określonymi z wytycznych marketingowych wszystkie polskie miasta opracowały i już w listopadzie złożyły w UEFA tzw. host city concept, dokument precyzujący, jakie działania promocyjne zmierzają realizować.

"Zawiera on zarówno plan imprez o charakterze promocyjnym czy plany marketingowe, jak i wizje współpracy z partnerami, w tym lokalnymi partnerami medialnymi. Na tej podstawie rozpoczynamy działania, których rytm będą wyznaczały kolejne oddawane do użytku inwestycje. Najważniejszym wydarzeniem będzie zaś losowanie grup turnieju finałowego, które odbędzie się w grudniu przyszłego roku. Ono bowiem zadecyduje jakie drużyny grać będą w poszczególnych miastach i w efekcie o tym, jacy kibice do nas przyjadą" - powiedziała Magdalena Okulowska, koordynator ds. promocji Wrocławia.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: zainteresowanie | Euro 2012

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje