Rajd Monte Carlo: McRae liderem po I etapie

Colin McRae z pilotem Nicky Gristem prowadzą po I etapie (sześć odcinków specjalnych) Rajdu Monte Carlo, który inauguruje Rajdowe Mistrzostwa Świata 2001. Brytyjczycy jadący Fordem Focusem WRC wyprzedzają o 30,6 sekundy Tommiego Makinena (Mitsubishi Lancer EVO).

Trzecią pozycję zajmuje Carlos Sainz (Ford Focus WRC) ze stratą 33,9 sekundy, a czołową szóstkę uzupełniają Richard Burns (Subaru Impreza WRC), Armin Schwarz (Skoda Octavia WRC) i Francois Delecour (Ford Focus WRC).

Reklama

Na drugim OS-ie problemy z silnikiem miał aktualny mistrz świata Fin Marcus Gronholm. Z powodu kłopotów technicznych fiński kierowca, jadący Peugeotem 206 WRC stracił do lidera ponad siedem minut. Z tego też względu Fin zrezygnował z kontynuowania rywalizacji.

Francuzi Gilles Panizzi i Didier Auriol (obaj Peugeot 206 WRC) także nie uczestniczą już w rajdzie. Na trzecim odcinku specjalnym Panizzi miał wypadek, który wykluczył go z dalszej rywalizacji. Francuz w trakcie jazdy uderzył w skałę i jego samochód wyleciał z trasy. Peugeot Francuza zatrzymał się około 40 metrów poza trasą rajdu. Uszkodzenia pojazdu były tak duże, że wykluczało to możliwość kontynuowania jazdy. Panizzi doznał lekkiego wstrząśnienia mózgu, jego brat i pilot - Herve, pozostaje na obserwacji w szpitalu im. księżnej Grace w Monako z podejrzeniem urazów wewnętrznych na skutek wypadku.

Z kolei Auriol, prowadzący po trzech odcinkach specjalnych pierwszego dnia rajdu, nie wyjechał na start do kolejnego OS-u. Francuz mocno uszkodził samochód na trasie trzeciego odcinka i nie miał już czasu, by dokonać niezbędnych napraw. Sędziowie zawodów uznali, że jego pojazd zagraża bezpieczeństwu kierowcy i widzów i nie dopuścili go do startu w czwartym etapie.

Odpadnięcie francuskich kierowców jest kolejnym ciosem dla ekipy Peugeota, po rezygnacji z jazdy aktualnego mistrza świata, Fina Marcusa Groenholma, także jeżdżącego Peugetem 206 WRC. Groenholm musiał zrezygnować z walki po drugim OS-ie, na którym miał kłopoty z silnikiem swojego samochodu.

O wielkim pechu może mówić Markko Martin. 25-letni Estończyk, który miał zadebiutować w fabrycznym teamie Subaru nie stanął na starcie rajdu z powodu kłopotów z elektryką w swym wozie.

Klasyfikacja po I etapie i 6. OS-ach

1. Colin McRae/Nicky Grist (W.Brytania/Ford Focus WRC) 1:52.46,1

2. Tommi Makinen/Risto Mannisenmaki (Finlandia/Mitsubishi Lancer EVO) 30,6 s

3. Carlos Sainz/Luis Moya (Hiszpania/Ford Focus WRC) - 33,9

4. Richard Burns/Robert Reid (W.Brytania/Subaru Impreza WRC) - 1.29,6

5. Armin Schwarz/Manfred Kremer (Niemcy/Skoda Octavia WRC) - 1.49,3

6. Francois Delecour/Daniel Grataloup (Francja/Ford Focus WRC) - 1.49,5

7. Freddy Loix/Sven Smeets (Belgia/Mitsubishi Carisma GT) - 2.28,7

8. Alister McRae/David Senior (W.Brytania/Hyundai Accent WRC) - 2.40,0

9. Olivier Burri/Jean-Philippe Patthey (Szwajcaria/Toyota Corolla) - 2.46,7 10. Toni Gardemeister/Paavo Lukander (Finlandia/Peugeot 206 WRC) - 3.06,4 Zwycięzcy odcinków specjalnych: Gardemeister (OS1), Gassner (OS2), Delecour (OS3), Colin McRae (OS4), Makinen (OS5), Sainz (OS6)

Wycofali się: Markko Martin (Estonia/Subaru Impreza WRC) OS1, Piero Liatti (Włochy/Hyundai Accent WRC), Marcus Groenholm (Finlandia/Peugeot 206 WRC) OS2, Gilles Panizzi (Francja/Peugeot 206 WRC) OS3, Didier Auriol (Francja/Peugeot 206 WRC) po OS3, Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza WRC) OS5.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje