Fiński kierowca Mitsubishi ma pięć punktów przewagi nad Carlosem Sainzem z Forda. Wśród producentów na prowadzeniu jest także Mitsubishi. - Jeszcze raz mieliśmy pecha z warunkami atmosferycznymi podczas testów - powiedział inżynier Mitsubishi Ralliart Bernard Lindauer. - Musimy więc polegać na naszych doświadczeniach z poprzedniej edycji, które jednak nie uwzględniają wysokiej temperatury jakiej spodziewamy się teraz. Ford ma nadzieję na powtórzenie dubletu z ubiegłego roku, kiedy to wygrał Sainz przed Colinem McRae. Hiszpan po problemach zdrowotnych w Argentynie czuje się już dobrze, a Szkot mierzy w drugie zwycięstwo z rzędu, które "przywróciłoby go" do walki o tytuł. Zespół testował ostatnio na kamienistych drogach w Chateau Lastours głównie z myślą o zbliżającym się Rajdzie Safari. - Przyjeżdżam do Chateau Lastours od 15 lat i nigdy wcześniej nie przejechałem tylu kilometrów bez żadnej awarii. Focus jest niesamowicie silny - powiedział Francois Delecour, który przed rokiem na Peugeocie 206 WRC uzupełnił podium na Cyprze. Francuz jest trzecim kierowcą zgłoszonym przez Forda, ale nie będzie zdobywał punktów dla marki. W tym roku impreza ta została przesunięta w kalendarzu ze swojej tradycyjnej jesiennej daty, by znaleźć się bliżej Rajdu Akropolis, który rozpocznie się za dwa tygodnie. Rajd Cypru rozgrywa się na szutrowych drogach i jest znacznie wolniejszy (w ubiegłym roku zwycięzca pokonał trasę ze średnią prędkością 64,11 km/h - najniższy wskaźnik w ubiegłorocznych RMŚ) od innych rajdów w kalendarzu. Kluczowa więc będzie niezawodność. Na najlepszych kierowców rajdowych świata czekają 22 odcinki specjalne (6 w piątek, 8 w sobotę i 8 w niedzielę) o długości 341,40 kilometrów. Łączna długość imprezy to 1252,53 km.