Połączenia kolejowe obiektów zimowych sportów olimpijskich zredukowano do jednego torowiska zamiast planowanych dwóch. Droga szybkiego ruchu między obiektami olimpijskimi będzie miała trzy pasma zamiast czterech. Te zmiany zaproponował w czerwcu obecny premier Rosji Władimir Putin, by zminimalizować niekorzystny wpływ inwestycji komunikacyjnych (między miejscowościami Adler i Krasna Polana), zresztą w odpowiedzi na krytykę organizacji ekologicznych. Sporty "plenerowe" będą zorganizowane w górach, w rejonach, gdzie warunki ekologiczne są szczególne, w pobliżu rezerwatów przyrody. "W każdych igrzyskach, a szczególnie w zimowych, system transportu jest kluczowym zagadnieniem. Komitet organizacyjny Soczi 2014 i miejscowi partnerzy pracują intensywnie nad rozwiązaniami, które znacząco poprawią transport w tym regionie, nie tylko w interesie olimpijskich gości, ale także mieszkańców i to na wiele lat" - powiedział szef komisji MKOl nadzorującej przygotowania Soczi do ZIO 2014 Jean-Claude Killy. Decyzje na temat transportu są ostateczne i zostały podjęte podczas spotkania w Moskwie z udziałem Killy'ego i dyrektora wykonawczego ds. igrzysk MKOl Gilberta Felliego. Utorowały one dla Soczi drogę do dalszego planowania, projektowania i budowy.