Johan Cruyff przeciw reklamie na koszulkach Barcelony

Holender Johan Cruyff jest przeciwnikiem umieszczania na koszulkach piłkarzy FC Barcelona, po raz pierwszy w historii, płatnej reklamy. Zdaniem wybitnego zawodnika i byłego trenera Barcy, klub nie powinien podejmować tego typu działań komercyjnych.

W piłkarskim świecie Barcelona była od zawsze - do tej pory - unikatem. Brak reklam był znakiem rozpoznawczym. To było znakomite. Czy dla zwiększenia dochodów warto tracić coś, co było niezaprzeczalną, unikalną wartością? Nie podoba mi się to - powiedział Cruyff katalońskiej gazecie El Periodico de Catalunya.

Reklama

10 grudnia władze Barcelony podpisały gigantyczny kontrakt reklamowy - w wysokości 30 milionów euro rocznie - z Qatar Fundation. Będzie obowiązywał do końca sezonu 2015/16. Łączny zysk klubu wyniesie 165 mln euro, z czego 15 zasili tegoroczny budżet. To najwyższa umowa sponsorska w historii klubu piłkarskiego.

Od lat piłkarze Barcelony występują wyłącznie z jednym logo na koszulkach - UNICEF. Z tego tytułu klub przekazuje tej organizacji około dwóch milionów euro każdego roku. Znaczek Qatar Foundation będzie umieszczony obok, a strony uznały, że nie będą kolidować ze sobą, ze względu na niekomercyjny charakter fundacji założonej w 1995 roku przez emira Kataru, szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: FC Barcelona | Primera Division | Liga Mistrzów | Johan Cruyff

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje