Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2019 cieszy się ogromnym zainteresowaniem zawodowych triathlonistów. Na udział w zawodach w Gdyni zdecydowało się niemal 70 sportowców posiadających tzw. licencję PRO. - To naprawdę niesamowite. Lista startowa robi wrażenie, a rywalizacja o zwycięstwo będzie niezwykle ciekawa - mówi Michał Drelich, dyrektor zarządzający agencji Sport Evolution, która jest wyłącznym licencjobiorcą marki IRONMAN na Polskę. - Do Enea IRONMAN 70.3 Gdynia zgłosili się zawodnicy, którzy łącznie ponad 100 razy stawali na podium zawodów IRONMAN na całym świecie. Mamy trójkę olimpijczyków, a także medalistów mistrzostw Europy i świata - dodaje. Do tegorocznych zawodów Enea IRONMAN 70.3 Gdynia zostały dwa tygodnie. Na głównym dystansie IRONMAN 70.3 jest już ponad 2100 zawodników z 56 krajów świata. Obcokrajowcy stanowią w tym roku aż 35% wszystkich uczestników. - W zasadzie podwoiliśmy liczbę zawodników z zagranicy w ostatnich 3 latach. Wzrost odsetka obcokrajowców jest też bardzo wyraźny w porównaniu z ubiegłym rokiem. Cieszymy się, że Gdynia tak mocno zaznacza swoją obecność na triathlonowej mapie świata - mówi Michał Drelich. Do końca lipca trwają jeszcze zapisy do startu w Enea IRONMAN 70.3 Gdynia. Można dołączyć do rywalizacji na głównym dystansie, a także zapisać się na Wiśniowski IRONKIDS Gdynia, gdzie na ten moment lista startowa obejmuje 250 osób. Nie ma już jednak miejsc na dystans sprinterski i sztafety. Dzięki pomocy firm Enea oraz Wiśniowski ponownie powstanie na Plaży Miejskiej w Gdyni spektakularna, ogólnodostępna Strefa Rodzinna. Motywem przewodnim tegorocznej strefy będzie klimat morski. Wszystkie atrakcje w strefie będą bezpłatne. - Wiele będzie się też działo na trasie biegowej, a to dzięki współpracy z firmą Red Bull, która wystawi aż 3 sceny muzyczne oraz imprezowy samochód Chojrak. Całość zostanie uzupełniona najlepszymi polskimi zespołami batukadowymi - mówi Michał Drelich. - Mam też przyjemność poinformować, że dzięki współpracy z firmą Enea przedłużyliśmy umowę na obsługę medialną wydarzenia z Telewizją Polską, która w okresie poprzedzającym zawody wyemituje cykl felietonów w "Pytaniu na Śniadanie" w TVP2. Gośćmi cyklu będą ambasadorzy biorący udział w akcji charytatywnej #TRI2help - dodaje. Imprezę będzie można także obejrzeć na YouTube, w portalu Interia.pl oraz na oficjalnych stronach internetowych <a href="http://www.ironmangdynia.pl">www.ironmangdynia.pl</a> i <a href="www.ironman.com">www.ironman.com</a>. - Po raz pierwszy będziemy prowadzić transmisję w języku angielskim, by dotrzeć do widzów na całym świecie - mówi Michał Drelich. Enea IRONMAN 70.3 Gdynia odbędzie się w dniach 9-11 sierpnia 2019 r. Zapisy trwają do 31 lipca.