Edward Freedman jest uważany za czołowego eksperta ds. kreowania wartości dla marek sportu, mediów i rozrywki. Jest rozpoznawany w międzynarodowym środowisku nie tylko jako motor napędowy komercyjnego sukcesu Manchesteru United, ale także jako jeden z kluczowych architektów rozwoju angielskiej Premier League. W latach 1992-1998 był Dyrektorem Zarządzającym Działu Merchandisingu Manchesteru United i przekształcił działania klubu, podnosząc wartość obrotów z merchandisingu z 1,2 miliona funtów do 28 milionów funtów. Business Week określił go mianem "Marketingowego geniuszu Manchesteru United", a The Economist "Guru piłkarskiej sprzedaży". Freedman współpracował jako konsultant z takimi klubami, jak: Real Madryt, AS Roma, Athletic Bilbao, Leeds United, Tottenham Hotspur, Hibernian i Bologna, a także przedsiębiorstwami: AT Kearney i Pricewaterhouse Coopers. Doradzał również mediom w zakresie sportu i sprzedaży, w tym Channel 4, Channel 5 and Videonetworks (obecnie Tiscali). Podczas Międzynarodowej Konferencji Biznesu Piłkarskiego II Football Business Conference Freedman wygłosi prelekcję dotyczącą najlepszych praktyk w zakresie merchandisingu w angielskiej Premier League. Druga edycja wydarzenia skupi w Centrum Olimpijskim PKOl czołowych przedstawicieli biznesu piłkarskiego z Polski i zagranicy. Wśród prelegentów znajdują się również między innymi: Patrick Gasser (Europejska Federacja Piłkarska - UEFA), Andrea Gaudenzi (Dyrektor ds. Międzynarodowego Marketingu Sportowego Bwin.com), Martin Pohl (Dyrektor ds. Hospitality, Hertha Berlin) oraz Marcel Cordes (Dyrektor Zarządzający niemieckiej agencji Sport und Markt).