45 milionów to za mało

Przedstawiciele klubów podczas spotkania z władzami Ekstraklasy SA nie zaakceptowali nowej propozycji firmy PTK Centertel, operatora sieci Orange, dotyczącej nabycia praw marketingowych i pozostania sponsorem tytularnym piłkarskich rozgrywek ligowych.

Konkurs na nabycie praw reklamowych do ekstraklasy spółka ogłosiła w grudniu 2007 roku. Ponieważ żadna ze złożonych ofert nie satysfakcjonowała akcjonariuszy, czyli klubów, prowadzone były negocjacje indywidualne.

Reklama

W maju władze Ekstraklasy SA odrzuciły kolejną ofertę - 39 mln złotych za trzyletni kontrakt - firmy PTK Centertel, która wcześniej była głównym sponsorem ligi przez trzy sezony i przekazała klubom 31,6 mln zł. Dodatkowo firma wypłaciła premie za czołowe miejsca w tabeli oraz m.in. nagradzała Kluby Kibica za najlepsze oprawy meczowe. Jej łączne nakłady wyniosły w ciągu 3,5 roku ok. 60 mln złotych.

"W czwartek przedstawiciele PTK Centertel zaprezentowali klubom nową, ponownie zmodyfikowaną ofertę. Nie została ona zaakceptowana, ale kluby zobligowały władze spółki do prowadzenia negocjacji na temat pewnych warunków kontraktu. Przed rozpoczęciem rozgrywek ekstraklasy wszystko powinno się wyjaśnić" - poinformował PAP rzecznik prasowy Ekstraklasy SA, Adrian Skubis.

"Nasza oferta opiewała na 45 milionów złotych i była wyższa o sześć milionów od poprzedniej. W propozycji zapisaliśmy jednak pewne obostrzenia - chcieliśmy, aby dodatkowa kwota została przeznaczona na poprawę

bezpieczeństwa na stadionach ekstraklasy, w tym na polepszenie monitoringu i kontroli kibiców. Chcieliśmy, by obiekty były bezpieczniejsze i przyciągały więcej widzów. Poinformowano nas jednak, że oferta została odrzucona" - wyjaśnił rzecznik grupy TP Wojciech Jabczyński.

Rozstrzygnięta została praktycznie sprawa sponsora technicznego rozgrywek, który otrzyma zgodę m.in. na umieszczenie reklam w okolicach chorągiewek w rogach boiska oraz pokazywanie logo przy oprawie graficznej spotkań.

"Wstępnie została zaakceptowana propozycja grupy Żywiec SA. Zarząd spółki będzie teraz prowadził negocjacje w sprawie konkretnych zapisów w umowie" - dodał Skubis.

W czwartek przedstawiciele klubów zaakceptowali również treść umowy na sprzedaż praw telewizyjnych do meczów ekstraklasy w sezonach 2008/09, 2009/10 i 2010/11. Będzie je transmitował kanał Orange Sport TV dostępny na platformie Cyfra Plus.

"Umowa powinna zostać podpisana w przyszłym tygodniu" - przyznał rzecznik prasowy Ekstraklasy SA.

"Odrzucenie oferty dotyczącej sponsoringu tytularnego nie ma wpływu na projekt telewizyjny. Te kwestie rzeczywiście się zazębiają, ale niezależnie od decyzji w sprawie praw marketingowych kanał telewizyjny ruszy 25 lipca" - zapewnił rzecznik grupy TP.

W rozpoczynających się rozgrywkach ekstraklasy cztery mecze w sezonie na żywo pokaże TVP, a co tydzień - w niedzielę - wyemituje magazyn ligowy ze skrótami ze wszystkich (ośmiu) spotkań każdej kolejki.

Nowy sezon piłkarskiej ekstraklasy rozpocznie się w ostatni weekend lipca.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Orange | firmy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje